Sunday, June 19, 2011

Sinopsis KONGSI

TUMULAK, seorang pembunuh bayaran berasal dari Thailand telah dibayar oleh Ketua Gangster Thailand yaitu KIMPEDU. KIMPEDU yang gila kekuasaan dan harta merancang untuk membunuh setiap ketua kongsi gelap di Malaysia untuk menimbulkan kekacauan diantara kumpulan kongsi gelap Melayu, Cina dan India. hal ini akan memudahkan kumpulannya menyusup masuk dan menguasai kawasan pemerintahan dan perdagangan ahli kongsi gelap di Malaysia.

Segala kekacauan ini berawal di Pulau Pinang. ASP SHARIF yang bertugas di bahagian D7 kongsi gelap, judi dan maksiat bertanggungjawab di dalam hal - hal yang melibatkan ahli kongsi gelap. Setelah banyak terjadi pembunuhan dan berita tersebut tersebar luas. Wajah foto TUMULAk terpampang di poster dan televisi sebagai orang yang paling dikehendaki di Malaysia. KIMPEDU lantas mengarahkan MAIA yaitu pembunuh bayarannya yang kedua untuk memburu dan membunuh TUMULAK agar rahasia perencanaannya tidak terbongkar kepada perkumpulan kongsi gelap Malaysia dan pihak Polisi.

TUMULAK diburu oleh Polisi, kumpulan kongsi gelap dan seorang pembunuh bayaran. Berbagai strategi dirancang untuk meloloskan dirinya dari pihak – pihak tersebut. TUMULAK meminta ASP SHARIF agar tidak mengganggunya. MAIA, pembunuh upahan kedua berhasil ditangkap oleh TUMULAK. TUMULAK berhasil lepas dari kejaran Polisi dan keluar dari Pulau Pinang menuju ke sempadan Thailand tetapi akhirnya dia tewas ditangan Skuad UTK Polis.

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Read This!!!