Tuesday, February 21, 2012

Sinopsis Cahaya Gemilang Episode 3

Sinopsis Cahaya Gemilang Episode 21 Februari 2012 - Selasa

Gemilang menjatuhkan diri ke sungai. Cahaya langsung menolong Gemilang, Cahaya pun minta tolong Panji untuk mengangkat Gemilang.

Gemilang dan Cahaya datang ke rumah Luna. Gemilang minta Luna jangan meninggalkannya. Mamah Luna langsung marah dan mengajak Luna masuk.

Mamahnya Luna minta Luna jangan menemui Gemilang lagi. Luna hanya bisa melihat Gemilang dari balik kaca. Gemilang teriak  ia tidak akan pergi sebelum Luna menemuinya. Cahaya sedih melihatnya dan ia tahu kalau Gemilang sangat mencintai Luna.

Gemilang menunggu Luna keluar sampai tidak menghiraukan hujan. Cahaya mengajak Gemilang pulang. Gemilang bilang kalau Cahaya ingin pulang sebaiknya pulang duluan.

Luna melihat Gemilang dan sangat sedih. Mamah Luna tetap minta agar Luna tidak keluar menemui Gemilang. Gemilang teriak dan memegang kalungnya pasti Luna masih ingat kenangan indah bersamanya. Di rumah Luna pun menangis dan memegang kalung yang sama dengan Gemilang.

Mamahnya Luna menyuruh Luna mencopot kalungnya agar bisa melupakan Gemilang. Mamahnya Luna melemparkan kalung itu pada Gemilang dan minta Gemilang melupakan Luna.

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

1 comments:

Karen said...

Loved reading this thank yoou

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Read This!!!